Isshin Shiba, kapten Skuad 10, tidak melaporkan kepada Ketua Kapten tentang pertemuannya dengan Pemusnah Masaki Kurosaki di Dunia Manusia dan mahu berjumpa dengannya lagi. Masaki membantu Dewa Maut sebagai Pemusnah dan dicaci oleh ibu Ryuken Ishida.