Di penjara bawah tanah Muken, Kenpachi Zaraki bertempur dengan generasi pertama Kenpachi, Retsu Unohana. Unohana melihat kebenaran tersembunyi dari kuasa Kenpachi. Ichigo dan Renji pergi ke Hooden, di mana mereka menemui ĹŚetsu Nimaiya.