The Luminous Fish Effect
Selepas dipecat, Sheldon cuba meneroka kehidupan "mengerikan" di luar fizik. Tetapi keseronokan awalnya membeli-belah dengan Penny berubah sehingga dia menganyam ponco, memaksa Leonard menghubungi ibu Sheldon, Mary (Laurie Metcalf).