Dr. Animo and the Mutant Ray
Dr. Animo lari dari penjara dan mahu balas dendam. Ben pecahkan sebahagian daripada Omnitrix dan jadi StinkArms. Animo dapat serpihan jam itu dan gunakannya untuk buat senjata sinaran yang ubah seluruh dunia.