Ichigo battles Muramasa to save Head Captain Yamamoto from captivity. Meanwhile, Yoruichi, Shunsui and Jushiro notice that the Zanpakuto are trying to prevent them from reaching Ichigo and quickly realize that he was the key to Muramasa's plan all along.