Livsfara när man hamnar på spåret
En man ligger livlös i en hiss och man misstänker överdos. Fredde och Robban måste fort fram till mannen innan det är för sent. Matilda och Per ser att en man springer på spåret och in i tunneln. De måste snabbt stoppa tåget innan han blir påkörd.