Bryggdans och Åsas gamla pojkvän
Det ska bli bryggdans i Räknäs och alla förbereder sig på bästa sätt. Jens drabbas dock av svartsjuka när det visar sig att Åsas flirtiga gamla pojkvän är tillbaka. Carro skaffar sig ett passionerat intresse för en get.