Debellare
Iemos lyckas frita sig själv och rymma till Gabii, där han slutligen hittar Wiros. Tiden är inne att ta tillbaka Alba Longa och återupprätta sanningen. Amulius och Ilia är övergivna av alla och förbereder sig för att utkämpa det sista, avgörande slaget.