Sjösjukan kopplar sitt grepp
Sjösjukan har kopplat greppet om de flesta i besättningen och Gurra oroar sig särskilt för en person. Hittills har resan gått långsammare än väntat och läget förvärras när ännu ett problem dyker upp.