Bloodletting
När en individ ur Hayleys förflutna gör ett förbluffande avslöjande blir hon orolig för sig själv och barnet. Spänningarna tilltar mellan Klaus och Elijah, som ber Sabine om hjälp att hitta den försvunna Hayley.