Hemsökt skog i Transsylvanien
Erik och Lotta letar efter spåren av Dracula i det mytiska Transsylvanien. De besöker en hemsökt skog och Lotta får en privatlektion i drejning. De testar såklart också en rumänsk stolthet, en soppa gjord på komage.