Spelet kan börja
MK har kört fast i sin träning och känner att han aldrig kommer att bli den hjälte han behöver. När han hittar ett VR-spel som efterliknar Monkey Kings strider hoppar MK in i det, i hopp om att leva hans liv för att kunna bli en bättre hjälte.