Destruktiv dumpling
MK får ett meddelande från Monkey King. Han har råkat slå till en himmelsk dumpling. Den är på väg mot jorden, och om den krockar blir allt ödelagt. För att kunna omsluta dumplingen måste MK och Tang hitta en mystisk vas på Monkey Kings födelseberg.