Monkie Kid: En hjälte föds
Efter att ha sett Red Son och Iron Fan frige Demon Bull King ur hans fängelse råkar MK ta tag i Monkey Kings magiska stav och flyr, vilket skickar ut honom på en resa för att återlämna staven till Monkey King för att han ska ordna upp allt.