Som gäddan önskar
Den här berättelsen handlar om Yemelya, hans lata fru och en gädda som spelar en guldfisk i den här versionen. Sensmoralen är: innan man önskar sig något ska man tänka på hur det påverkar en själv och folk i närheten.