Darriga nerver och kluriga gömställen
Ett nytt gäng kommer till slottet, men familjen som bor där låter inga objudna gäster gömma sig i fred. Jocke och Jonna får trots det en rejäl utmaning och det visar sig att ibland är de lättaste lösningarna de bästa.