En kraschad vänskap och ett nytt ex
Emelie och Oskar går på en dejt full av flirt och kärlek , till Saras stora irritation. När Adde, Anna Lisa, Simon och Joséphine är på standdejt dyker ännu ett ex upp, vilket stökar till det ännu mer för deltagarna, framför allt för ett blivande par.