Rakel och Robert bor på Vendelsö i Haninge där de flyttade in i sitt 60-talshus 1980. För 20 år sedan tänkte Robert bygga om vinden och började med att såga upp ett hål i taket och ta bort garderoberna i hallen. Efter det har ingenting hänt.