Spider-Man
When bitten by a genetically modified spider, a nerdy, shy, and awkward high school student (Tobey Maguire) gains spider-like abilities.
When bitten by a genetically modified spider, a nerdy, shy, and awkward high school student (Tobey Maguire) gains spider-like abilities that he eventually must use to fight evil as a superhero after tragedy befalls his family.