The Amazing Spider-Man
A teenage Peter Parker grapples with both high school and amazing superhuman crises as his alter-ego, Spider-Man.
After Peter Parker, a teenager abandoned by his parents and raised by an aunt and uncle, is bitten by a genetically altered spider, he gains newfound, spider-like powers and ventures out to save the city from a mysterious reptilian foe.