Droga w nieznane
”Za bramą ogrodu” to opowieść przedstawiająca losy braci, Wirta i Grega, którzy gubią się w dryfującym w czasie, tajemniczym lesie. W odnalezieniu drogi do domu pomaga im leśniczy, Drzewiarz, oraz niebieski ptaszek, Beatrice.