Janina to pozornie zwykła, starsza kobieta, która wiodła dotąd dość schematyczne, niekoniecznie szczęśliwe życie. Wizyta w gabinecie Andrzeja jest jednym z pierwszych wyjść Janiny z domu w Warszawie.