Bianca, Pernilla, morfar Hans og mormor Christina drar til Dalarna for å hilse på Pernillas bror, Peter. Bianca øvelseskjører og det blir flere nær-døden-opplevleser. Familiens hund, Dino, tøffer seg mot en rottweiler og blir nesten spist opp.