Zes weken na Shruti’s dood woont Adam weer bij zijn ouders. Het is tijd voor zijn beoordeling door het medisch tuchtcollege. Lockhart heeft een ‘pragmatische’ tip: Adam kan Shruti’s dood gebruiken door de schuld op haar af te schuiven.