Bad Moon Rising
Elena, Damon dan Alaric pergi ke Universiti Duke untuk mencari melalui penyelidikan Isobel, dengan harapan dapat menemui sebarang petunjuk yang mengelilingi keluarga Lockwood. Tambahan pula, Stefan menghadapi bahaya baru.