After creating a dinosaur using the DNA of a puppy, Dexter must capture it after Dee Dee takes it for a walk. Then, under a spell, Monkey is hypnotized. Finally, when Dexter's brain shuts down, Dee Dee and the kids watch Dexter unwind.