The Science of Joy
Seriens premiereafsnit. De tidligere ledere af NXIVM, Mark og Sarah, beskriver organisationens drøm og mission. Bonnie, Marks kone, bliver skeptisk, men Mark mener, at der må forelægge en misforståelse.