Sigurd forsøger én gang for alle at vinde Vildes hjerte, men ender i stedet i en kamp. Samtidig har Mats opbygget en stor gæld til fyrene i centret. Ramiz mener, at han har svaret på, hvorfor Sigurd og Mats altid ender på det forkerte spor.