En helt bliver til
Efter at Røde Søn og Prinsesse Iron Fan har løsladt Demon Bull King fra fængslet under bjerget, griber MK ved et uheld Monkey Kings magiske stav og undslipper. Han sendes nu på en rejse for at returnere staven til Monkey King, så han kan redde dagen.