Spændingen sitrer af spænding i Kongehuset. Kongerne skal holde havefest og de har inviteret deres venner hjemmefra. Glæden er stor, da Knaldperlen genforenes med hans bedste ven Dolken, og det går ikke stille for sig imellem de to.