Oscar De La Hoya byl již ve svých 19 letech držitelem zlaté olympijské medaile, profesionálním boxerem, vybojoval mnoho titulů, byl hrdinou a vzorem pro členy své mexicko-americké komunity ve východním Los Angeles.