Grappling With the Giant Gorilla!
While playing tour guide for his parents with Chitundu, Lucio runs across a baby Gigantopithecus which turns into a Technosaurus with greater-than-normal intelligence. It kidnaps Lucio's mom and dad and climbs to the top of the tallest building.