Tempoh bulan madu Abramovich di Chelsea telah tamat dan The Special One tidak lagi sesuai dengan rancangannya. Di Manchester pula, seorang pemilik jutawan cuba mengganggu status quo, apabila bekas perdana menteri Thailand membeli Manchester City.