Pemilik asing pertama Liga Perdana, Roman Abramovich, tiba di Chelsea mencari kejayaan segera. Leeds United bergelut untuk mengekalkan rentak kerana beberapa siri keputusan kewangan berisiko tinggi kembali mengganggu mereka.