Sekumpulan lanun moden merampas Rustbucket, mengubah suai dan menggunakannya dalam satu rompakan. Ben dan Gwen pada mulanya gembira kerana dapat menyingkirkan kereta buruk itu, sebelum sedar bahawa Rustbucket adalah sebahagian daripada keluarga mereka.