Back With a Vengeance
Ben berasa terlalu angkuh dengan kuasanya. Dia berjaya merungkai rahsianya dan dapat menjadi mana-mana makhluk asing yang dia inginkan. Tapi Kevin 11 dan Vilgax telah bekerjasama dan kembali ke Bumi untuk hancurkan Ben dan mendapatkan Omnitrix.