Death and the Maiden
While Elena and Damon try to explain Amara's situation to Stefan, Dr. Wes Maxfield gives Katherine some deeply disturbing news. Jeremy and Bonnie share a glimmer of hope. Stefan makes a heartbreaking confession to Damon and Elena.