The Flying Fish / The Narwhal
When a school of flying fish accidentally make off with a rare book belonging to Professor Inkling, the Octonauts rig up the Gup-B to fly after them./ While exploring the Arctic, the Octonauts ship, the Octopod, gets trapped in the ice.