A Clockwork Orange
Stanley Kubrick directs this 1971 classic about Alex DeLarge, a young hoodlum subjected to atreatment as brutal as his own crimes.
Stanley Kubrick's adaptation of Anthony Burgess' novel about Alex (Malcolm McDowell), an ultraviolent and vicious young hoodlum. Upon being captured, Alex undergoes therapy, but the treatment may prove to be as brutal as his crimes.