The Secret of the Omnitrix Part 3
In a battle with Animo, Ben, in hero mode, doesn't listen to reason from Max and Gwen, and gets engulfed in a weird energy light. Little does Ben know that the "self destruct" function on the Omnitrix has just been initiated!