Creature from the Black Lagoon (HBO)
In this 1954 classic, a group of scientists try to capture a rare humanoid amphibian lurking in the depths of the Amazonian jungle.
In this 1954 classic, a group of scientists discover a rare humanoid amphibian in the Amazon and decide to capture it, but the creature breaks free and kidnaps the beautiful fiancée of one of them, with whom it has fallen madly in love.