Cinnamon From the Islands of Sri Lanka
Sri Lanka, known for its rich flora and fauna, is the cradle of Ceylon cinnamon. European powers once fought for the cinnamon monopoly. The traditional, elaborate production in small factories still characterizes cinnamon production today.