Gin recalls his past and the fateful event that led him to become a Soul Reaper serving under Aizen. Meanwhile, Aizen’s overwhelming Spiritual Pressure forces Tatsuki, Keigo and the others to fall helplessly to the ground. Ichigo finally arrives.