Founder's Day
Damon and Alaric try to stop John Gilbert from setting a plan in motion to bring Founder's Day to an end amid chaos, destruction and death. Stefan dislikes Damon's attitude toward Elena, but she's more concerned about fixing her relationship with Jeremy.