Kisuke Urahara muncul di medan perang ketika Aizen, bergabung dengan Hogyoku, memulakan transformasi. Serangan Kido Urahara nampaknya tak berkesan, tapi matlamat sebenar Urahara adalah untuk menggunakan tenaga rohani Aizen terhadap dirinya sendiri.