The Dancer and the Destroyer
Amish finds the roots of Shaivism through the unpublished Saiva Agamas and the origin of Shiva as Nataraja- the Lord of Dance and connection to the cosmos. Discover Ardhanarishwar, a composite androgynous form of Shiva, and more.