After being attacked by Captain Zaraki's sword, Ichigo is greeted by a metaphysical version of his Zanpakuto, Zangetsu. Zangetsu takes Ichigo to develop his understanding about the nature of his Zanpakuto. Ichigo summons a renewed strength in his fight.