Karel försöker ta reda på vad Misha har råkat ut för. Han tror att en taxichaufför i Pustina, Abraham, kan veta något. Gradvis uppdagar han ett spår som leder från Abraham till ungdomsfängelset och sedan till gruvbolaget.