Ordningsvakterna Jannika och Erik uppmärksammas på en livsfarlig situation. Utanför Gullmarsplans station går en aggressiv man och skriker och bankar på förbipasserande bilar. Arbetsledaren Niklas tar hand om en kvinna som haft ett epileptiskt anfall.