En animerad komediserie om två fågelbästisar som bor i samma lägenhetshus. Tuca är en kaxig bekymmerslös tukan, Bertie är en ängslig dagdrömmande taltrast och hennes pojkvän Speckle är en jovialisk, optimistisk rödhake.